Länsi-Afrikka maaliskuu 2019 II-osa


Jukka Luoma
Albumin luonut
Jukka Luoma
  • 53 kuvaa
  • 5 kommenttia

53 kuvaa

    • 0
    • 842
    • 0
    • 895
    • 0
    • 573
    • 0
    • 626
    • 0
    • 764
    • 0
    • 687
    • 0
    • 742
    • 0
    • 795
    • 0
    • 675
    • 0
    • 630
    • 0
    • 555
    • 0
    • 568
    • 0
    • 534
    • 0
    • 559
    • 0
    • 499
    • 0
    • 540
    • 0
    • 553
    • 0
    • 553
    • 0
    • 586
    • 0
    • 575
    • 2
    • 620
    • 0
    • 345
    • 0
    • 382
    • 0
    • 373
    • 0
    • 323
    • 0
    • 377
    • 0
    • 323
    • 2
    • 483
    • 0
    • 373
    • 0
    • 320
    • 0
    • 385
    • 0
    • 302
    • 0
    • 333
    • 0
    • 410
    • 0
    • 328
    • 0
    • 334
    • 0
    • 309
    • 0
    • 324
    • 0
    • 374
    • 0
    • 308
    • 0
    • 368
    • 0
    • 294
    • 0
    • 322
    • 0
    • 367
    • 0
    • 281
    • 0
    • 291
    • 0
    • 309
    • 0
    • 305
    • 0
    • 336
    • 0
    • 319
  • Viestit

    • Olen eri mieltä, sekoitat nyt käsitteenä oikaisun ja siipiprofiilin sakkaamisen tai sakkaustilasta pois pääsemisen. Oikaisu käsitteenä koskee lentokonetta ja sen ohjaamista. Oikaisun kannalta ei ole mitään merkitystä, mikä kohtauskulma milläkin ajanhetkellä on. Oikaisu perustuu nimenomaan loadin pienentämiseen, jota normaalisti jatketaan niin pitkään, että vähintään Vs1G saavutetaan. Tämän jälkeen konetta voidaan kuormittaa varovasti uudestaan. Vaikka fysikaalinen ilmiö sakkaustilan päättymisen kannalta kuinka on kohtauskulman pienentyminen sen unloadin yhteydessä, niin siihen pienempään kohtauskulmaan ei nopeasti päästä millään muulla tavalla, kuin pienentämällä kuormituskerrointa. Sakkauksen oikaisussa ei ylipäätään ole kyse vain siitä, että saadaan virtaus kiinni, muutenhan lentokoneen sakkaus olisi oikaisu heti kun unload aloitetaan. Itse olen ainakin eri mieltä siitä, voiko oikaisua väittää tapahtuneen vielä siinä vaiheessa. Siipiprofiili on voinut poistua sakkaustilasta, mutta kuten sanottu, pidän sitä eri asiana, kuin lentokonetta ja sen oikaisua kokonaisuutena. Ei ylösvetokaan perustu kohtauskulman kasvattamiseen, vaikka kohtauskulma mitä todennäköisimmin kasvaa ylösvedon aloituksen yhteydessä ja se on ratkaiseva fysikaalinen syy sille, että nostovoima kasvaa ja koneen lentorata muuttuu. Mikon mainitsema 0G:n erikoistapaus on vielä sitten asia erikseen siitä, onko kuormituskertoimella mitään tekemistä asian kanssa vai ei
    • Miten sakkaat koneen 0G kuormituksella?  
    • Aiemmin päivällä kun seisotin bussia Hevalla niin kyllä siellä oli Finskin busseja ja muitakin aika monella portilla ja oli saapuvaa sekä lähtevää liikennettä eli ainakin aiemmin servut toimivat.
    • 27.10.2021 AY7501 A320 OH-LX_ (_h__min) HEL 08:30 -> Novosibirsk (OVB) 17:05 ->  
    • Myytinmurtajat kokeilivat syöttää käytettyä ranskisöljyä normidieseliin. Filtteerasivat vain ensin pois sattumat ja sitten eikun kone hyräyttäen käyntiin
  • Tulevat tapahtumat