Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti   

  1. Eilen
  2. Vanha radiofraseologia oli aika tönkköä.
  3. Tarina on tuttu, mutta nyt nähty toi jotain uutta ja toisenlaista "näkökulmaa" aiheeseen. Riittävän lyhyt ja sopivasti musiikilla maustettu. Hiukan kömpelöiltä kuulostivat osittain lennonjohdon ja lentäjien spiikit, minun mielestäni. Vähän kuin selkokieliset uutiset.
  4. Leo Kinnusen F1-ura ei ollut kovin hohdokas, mutta hän oli todella Suomen ensimmäinen F1-kuljettaja. Muutenhan hän loi hienon karriäärin koppiautoilla ja protoilla. https://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Kinnunen Huomenna on lekuri, joten vuoro sellaiselle joka ei ole pariin viikkoon arvuutellut.
  5. Kyllä vaan. Kuvan otin Aalto-yökerhon katosta. Se oli ennen vanha lehden painosali kellarissa. Formulakuski oli Leo Kinnunen. Vaimo Taru Ketonen. Vuoro Pekalle.
  6. Albumista Kuvia Vaasasta (EFVA)

    Runkoheijasteluja Helsingin-päivävuorolta.

    © Mikko Luoto

  7. Pienoismalli-lehdessä 1/06 on seitsemän sivun juttu Nieuport 17 koneesta. Siinä myös ihmetellään ohjaamon kohdalla olevia aukkoja?
  8. Turun Sanomien entinen toimitalo, Kauppiaskatu 5, Turku?
  9. Rakennuksen historiaan liittyy edesmennyt Formula 1- kuljettaja.
  10. Rakennus on ulkoapäin varsin merkittävä paikassaan...
  11. Vähän ohi aiheen, mutta kun kerta kuvassa näkyy, Lappeenrannan Leirikirkollakin mielenkiintoista historiaa.. http://willimiehenjaljilla.blogspot.com/2012/07/ortodoksinen-leirikirkko.html https://maurikin.blogspot.com/2014/11/leirikirkon-muistoristi.html
  12. Malaysia Airlinesin lentoemäntä sai potkut, koska hän oli yhtiön painoindeksin mukaan yhden paunan eli 453 grammaa liian lihava. Nainen haastoi yhtiön oikeuteen, mutta hävisi juttunsa, koska oikeuden mielestä hänellä oli ollut riittävästi aikaa noudattaa painovaatimuksia ja pudottaa painoaan. https://sacramento.cbslocal.com/2020/02/26/flight-attendant-fired-for-being-1-pound-overweight-loses-court-case/
  13. Missä paikaissa nämä riippuvat katosta? Ovat ehkä kaijuttimia?
  14. JEP! Kirjassa “Suomen ilmavoimat 1918-27” sivulla 25 on sama kuva kuin "Albatrossista Pilatukseen" kirjassa sivulla 27 mutta tarkemmalla kuvatekstillä: "Tästä koneesta tuli myöhemmin D.61/18", Kuvan kone ilman niitä aukkoja ohjaamon kohdalla.
  15. Vuoro jakoon.
  16. "Mekaanikkokurssin valintakokeen sorminäppäryyden koordinaation testilaite" on tosiaan sijoitettu vitriiniin Porin lentoaseman terminaalin aulaan. Pienimuotoinen mutta ihan mielenkiintoinen näyttely löytyi sattumalta kun piipahdin yläkerran suositussa lounasravintolassa. Tumi jatkaa.
  17. Porin lentoaseman aulassa?
  18. https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006419648.html?share=618e477d3e516dbcd454a448365f85cb
  19. Tumi on jäljillä mutta ei olla Ilmailuopistolla.
  20. Ulkoministeriön / Team Finland 25.2. julkaisema raportti koronaviruksen vaikutuksista IATA:n viime viikolla (20.2.) julkaisema raportti
  21. Suomen Ilmailuopisto Pori?
  22. Eikös tuollaisella härvelillä ole testattu lentäjäkandidaattien silmäkäsi jne koordinaatiota...Siis psykologien tarpeiden lisäksi.. Löytyykö jostain sairaalasta, olisko Tilkka mitään eli nykyinen Esperi Caren hoivakoti?
  23. https://yle.fi/uutiset/3-11228310 Kuntaoikeuden tutkijatohtori Matti Muukkonen on perehtynyt asiaan ja tässä tiivistys hänen päätelmistään: Muukkosen mukaan tehty päätös on puutteellinen. Kaupunki näyttäisi tarjoavan sopimusosapuolelle sulkutilin muodossa valtiontukea. – Jos niin sanottua valtiontukiarviointia ei ole merkitty pöytäkirjaan, niin se on muotovirhe päätöksenteossa.
  24. Koronavirusongelma vaivaa myös Lufthansa Groupia, joka jäädyttää uusien työntekijöiden palkkaamisen, tarjoaa työntekijöille välitöntä palkatonta lomaa ja karsii lennot Manner-Kiinaan maaliskuun loppuun asti, mikä käytännössä maadoittaa 13 konetta. https://www.flightglobal.com/strategy/lufthansa-puts-in-hiring-freeze-and-unpaid-leave-offer-to-counter-coronavirus-hit/136930.article
  25. Ruoste ainaskin kukki kun toi uusin Fregatti kävi vierailulla Helsingissä.
  26. Saksan Ilmavoimien varaosien ja aseiden saatavuusongelmat ovat saksalaismedioiden tietojen mukaan yhä jatkuneet, ja epävirallisten tietojen mukaan vain 10% kaikkiaan 140 kappaleen Eurofighter koneista arvioidaan olevan täydessä operatiivisessa kunnossa. Saksan puolustusministeriö ei ole halunnut kommentoida väitettä. Myös P3C Orion merivalvontakoneissa on havaittu ongelmia siivissä, jotka edellyttäisivät todella kalliita korjauksia. Artikkelissa korjaustöiden hinnaksi arvioidaan puoli miljardia (!) euroa... Lisäksi laivaston uudessa fregatissa on ollut ongelmia, esimerkiksi sen aseistus on vielä puutteellinen. https://www.swr.de/unternehmen/kommunikation/pressemeldungen/Report-Mainz-Verteidigungspolitiker-Pflueger-Nur-noch-zehn-Eurofighter-der-Bundeswehr-im-Moment-einsetzbar,daserste-report-mainz-eurofighter-bundeswehr-100.html ---- edit ---- Bundeswehr on kommentoinut asiaa Twitterissä, jossa he toteavat että väitetyt Eurofighterin ongelmat on ratkaistu ja toteutetuilla toimenpiteillä tilannetta on parannettu niin, että kunnossa olevien hävittäjien määrä on "kymmeniä".
  1. Lataa lisää sisältöä