Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti   

  1. Eilen
  2. Olen kerran kokenut jättöpyörteen. Se oli yölennolla. Lennonjohto (KSCH) oli kiinni ja edellä lensi DC-3. Tämän ymmärsin vasta jälkijunassa. Itse ajoin C182:a. Olin varmaan turhan lähellä DC-3:sta mutta kun yöllä ei nähnyt. Ihmettelin vapatusta mutta ei se ollut vaarallista eikä pelottavaa. Toisenlaisilla mittasuhde-eroilla olisi varmaan ollut. Isojen ja/tai nopeiden koneiden jättöpyörre on jotain muuta. Elokuva Pushing Tin (Riskirajoilla) on tietysti elokuva, mutta näyttää miten laskeutuvan 747:n jättöpyörre (laipat ulkona) heittää miestä kuin leppäkeihästä. Elokuva kertoo New Yorkin TRACONin tutkalennonjohtajista ja on omasta mielestäni ihan katsottava raina. Vaikka ellu oli "box office failure".
  3. Tiesin että olen nähnyt tuon moniaita kertoja. Se kun ei täällä riitä.
  4. Sehän se. Käsittääkseni rakennus on nyt odottamassa peruskorjausta kun uusi Lastensairaala on avattu. Rod jatkaa.
  5. Vanha Lastenlinna, Lastenlinnantie 2, Helsinki? Rodney
  6. Silver Fastin asennus Maciin onnistui minulta muistaakseni aika vaivatta jättämättä pysyviä traumoja. Se on hyvin näin IT-rajoitteisena. Rodney
  7. Arvaus ei voisi olla kauempana kohteen käyttötarkoituksesta. Rakennus täytti 70 jokunen vuosi sitten.
  8. Olihan mahtava kuvapläjäys tuon ensimmäisen linkin takana, upeaa materiaalia.
  9. Joku kapakka/yökerho? Vasemmalla näyttää olevan kenkien lankkaamiseen tarkoitettu laite
  10. Ei ole elokuvateatteri. Vanhuus riippuu siitä miten se määritellään mutta ei kohde uusikaan ole.
  11. Joku vanha entinen elokuvateatteri?
  12. Heikin rovot osuivat voittavalle numerolle. Nyt vain paikannetaan kohde niin että heilahtaa!
  13. Laittaisin roponi Helsingille.
  14. Suomen Ilmailumuseon tiedote: Koronaviruksen vaikuttaessa yhä lentoliikenteeseen on hyvä hetki luoda katsaus kansainvälisen lentoliikenteen historiaan Helsinki-Vantaan kuvaperinnön muodossa. "Seutulaksi" kansan suussa kääntyneen lentoaseman perustamisesta Helsingin maalaiskuntaan tulee tulevana kesänä kuluneeksi 68 vuotta. Lentoasemasta tuli vuosikymmenien mittaan Pohjois-Euroopan merkittävin kaukoliikennekenttä. Suomen Ilmailumuseon Finna-verkkopalvelusta löytyvät, ei-kaupalliseen käyttöön vapaasti soveltuvat 700 kuvaa avaavat lentoaseman alkuaikoja: kehitysvaiheita ja liikennettä olympiakesästä 1952 aina 1970-luvulle saakka. Lisätietoa tiedotteessa ja aineistossa kuvia mm. ”makaavasta pilvenpiirtäjästä”, lentoasemayhteisöstä, tyylikkäistä matkustajista, henkilökunnasta työssään, julkisuuden henkilöistä Helsinki-Vantaalla, yleisötapahtumista ja mitä moninaisimmista Helsinki-Vantaalla rullanneista koneista. Suora linkki Helsinki-Vantaa -aineistoon: https://tinyurl.com/yb46b9xn Pressikuvat (highres): https://www.flickr.com/photos/ilmailumuseo/albums/72157683901930306 Oheisena (lowres) Ilmakuva Helsinki-Vantaan lentokentästä kesällä 1969. Uuden samana vuonna valmistuneen matkustajapaviljongin edessä Aero Oy:n Convair Metropolitan ja Caravelle-liikennekoneita. Ilmailu-lehti / Suomen Ilmailumuseo.
  15. Videossa Eurocub näyttää saavuttavan gyroja. Ja on niitä ylempänä! Mitenkö se gyrojen jättöpyörre nousee ylemmäksi? Salaliittoteoreetikot asialle. Olisiko kuitenkin niin että Eurocubin lentäjä olisi hidastanut kun saavutti gyroja? Kun videota katsoo isolla näytöllä ruutu ruudulta: - niin ohjaajan käsi on nähtävissä kohdassa jossa sauvan pää koneessa on. - ajanhetkellä jossa kone aloittaa vasemmalle lähtevän spiraalin tapahtuu; - että ohjaajan käsi liikahtaa nopeasti oikealle. Tuskimpa se ainakaan oikeaa tuollaisella ohjauksella.
  16. Kuva ei liene Suomesta,vai onko??
  17. Saa nähdä huomenna. Laite tulee kotiovellle huomenna aamupäivällä. Olen jo varustautunut monimutkaisien ohjelmien asennukseen. Asennan kaikki ohjelmat ikivanhaan läppäriini. Katsotaan miten käy...Laitan varmasti kuvia. Mikäli onnistun. Tehokas työasema olisi toki käytössä , mutta se on nykyään nuoremman poikani pelikäytössä!
  18. Unohdit mainita kesälomasi, talvilomasi ja muut lakisääteiset vapaat. Meillä, jotka saamme elantomme Ilmariselta kuukauden alussa, ei ole koskaan minkäänlaisia lomia. Rodney
  19. Ryanair sanoo lentävänsä 40 % lennoistaan heinäkuusta alkaen, koska Italia, Kreikka, Portugal, Espanja ja Kypros poistavat silloin matkustusrajoitukset ja karanteenivaatimukset. Täytyy vain toivoa, ettei virus lähde uudelleen leviämään. https://www.brusselstimes.com/all-news/world-all-news/113630/ryanair-will-operate-40-of-flights-from-july/
  20. Air China avaa kesäkuun alussa 24 reittiä kansainvälisiin kohteisiin Amerikassa, Euroopassa ja Aasiassa. Luettelo löytyy artikkelista. Meitä lähin kohde on Tukholma. https://www.businesstraveller.com/business-travel/2020/05/25/air-china-plans-to-operate-24-international-routes-in-june/
  21. Emiratesin Tim Clark kertoo, että Emirates aikoo edelleen pitää suurimman osan 115 koneen A380-laivastostaan, vaikkakin monta niistä tulevat olemaan varastoituina vuoteen 2022 asti, jolloin lentomatkustus alkaa Clarkin mukaan saavuttaa aikaisempaa tasoaan. https://www.executivetraveller.com/news/emirates-keeps-airbus-a380s
  22. Venäjän vuoro, Venäjän kaukoidässä, Chukotkan autonomisella alueella on neljä henkilöä kuollut Mi-8 kopterin maahansyöksyssä huollon jälkeisellä testilennolla. Turman jälkeen viranomaiset määräsivät Mi-8 kopterit lentokieltoon https://www.themoscowtimes.com/2020/05/26/4-dead-as-russian-helicopter-crashes-at-airport-a70379
  23. Yöllä meillä nukutaan ja päivällä ollaan tekevinään töitä, koska työnantaja on maksavinaan palkkaa.
  24. Ei tuo tosiaan suoraan millään yksittäisellä "lossi"-haulla löytynyt. Aika monta kuvaa piti katsoa. Noita losseja kun näyttää edelleen seilaavan Suomessa yllättävän paljon vaikka määrä vähenee tietysti koko ajan. Seuraavaksi paikannetaan tämä.
  25. Navy Times (ja myös The Aviationist) on julkaissut uutisen onnettomuuden tutkintaraportista. Rodney https://www.navytimes.com/news/your-navy/2020/05/22/inside-a-fatal-super-hornet-crash-in-star-wars-canyon/ "Inside a fatal Super Hornet crash in Star Wars canyon “The flight profile created conditions where the processing time and subsequent reaction time required of the pilot made it difficult for the aircraft to exit the canyon safely,” the report states. The investigator wrote that Walker was not current in low altitude training because he had not flown a minimum of 10 minutes in a low altitude environment in the past 30 days, so he was instructed to keep his jet at least 500 feet above ground level during that day’s training. No evidence emerged that Walker was “flat-hatting” or flying at a low altitude for thrills, according to the report. “LT Walker was considered to be the most proficient (low altitude training) pilot in the squadron,” the report states."
  26. Etelä-Amerikan suurin lentoyhtiö Latam Group on hakeutunut Chapter 11-konkurssisuojaan USA:ssa järjestelläkseen toimintonsa uudelleen. Lennot kuulemma jatkuvat entiseen tapaan. Konkurssisuoja käsittää Latam Groupin ja yhtiöt Kolumbiassa, Perussa ja Ecuadorissa sekä toiminnot USA:ssa. Argentiinan, Brasilian ja Paraguayn operaatioista pitää neuvotella lisää. https://apnews.com/4da6714f9fe9c0db56f0b985a780918b
  1. Lataa lisää sisältöä