Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti   

  1. Viimeisin tunti
  2. Näin on. Stockmannin entinen pääkonttori. Ari jatkaa.
  3. Tänään
  4. kutomotie 1d?
  5. Pitäjänmäellä ollaan. Nyt vielä tarkka paikka, niin päästään maaliin.
  6. Helsinki-Vantaa, vanha rahtiasema?
  7. Qantas valitsee Airbus 350-1000 koneeksi näille lennoille. https://www.aviation24.be/airlines/qantas/qantas-selects-airbus-a350-1000-for-project-sunrise/
  8. Pitäjänmäellä?
  9. Olen aamupäivän mobiililaitteen varassa, joten laitetaan vielä yksi kuva helpottamaan asiointia. Tämä on samaa kompleksia. Ja lisävinkkinä; tietääkseni näissä tiloissa ei ole nykyään enään mitään toimintaa. Menikö liian helpoksi?
  10. Kyllä ollaan alueella PKS.
  11. Suomen ilmavoimien sotilasmerkit ovat alue josta löytyy vähän tietoa, kuvia merkeistä vielä vähemmän. tämän hetken kattavin teos tuntuu olevan Teppo Mikkolan tekemä "suomen ilmavoimien mitalleja 1918-1944" josta löytyy erilaisia lentoasemien merkkejä,sotien asevelimerkkejä sekä mekaanikkokurssi merkkejä. tässäkin kirjassa tosin on vain murto-osa kaikista olemassa olevista merkeistä. talvisodan asevelimerkit kirjasta löytyy muutama sekä myös kuvat ohjaajakurssien merkkien aihioista,ei siis itse merkeistä. viimeisenä tiedon muruna löytyy googlesta soinisen "suomen sotilasmerkit"-luettelo jossa myös muutama ilmavoimien asevelimerkki. tässä siis kaikki mahdolliset tällähetkellä saatavilla olevat tiedot/kuvat aiheeseen liittyen. Esimerkkinä pelkästään mekaanikkokurssimerkkejä on ilmeisesti monia kymmeniä, suurin havaintoni 37, mutta suuresta määrästä huolimatta ei näitäkään koskaan missään näy. jos löytyy vastaavia merkkejä nurkista niin pistäkäähän kuvia/tietoa niistä tänne, Lentokoneisiin maalatut kuvat/laivueiden tunnukset kiinnostavat erityisesti, ( pomppiva hirvi,iloinen aasi,lokit,ankat yms ) onko näistä kuvista teetetty asevelimerkkejä?
  12. Eilen
  13. terve! keräilen sotilasmerkkejä, lähinnä asevelimerkkejä talvi/jatkosodasta, jos löytyy ylimääräisiä ilmavoimien merkkejä nurkista niin ota yhteyttä alexotava@outlook.com
  14. Pääkaupunkiseudulla?
  15. Koneen osia löytynyt mm.laskuteline. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006341644.html
  16. Gordon & Komissarovin kirjan "Soviet Air Defence Aviation 1945-1991" mukaan 1.1.1980 Suomen lähialueilla oli MiG-25P -koneita vain Kotlaksen (445 IAP) sekä Letneozerskin (524 IAP) lentotukikohdissa lähellä Arkangelia. Viimeistään 1987 Leningradin, Arkangelin ja Murmanskin alueilla toimi myös useita MiG-31 -yksiköitä.
  17. Ei arvauksia, niin laajennetaan hieman kuvaa.
  18. Valokuvissa kuitenkin tehtaan leima takana?
  19. Ja se valokuvien "P" kone, jonka takana on kynällä merkitty "PH-AMZ", niin oli tehtaan prototyyppi. Tuhoutui 11.8.1937. Kuvaliite Suomen Ilmailuhistoriallinen Lehti 3/2008
  20. Päivitystä ketjuun tältä vuodelta: Neste toimittaa käytetystä ruokaöljystä valmistettua biopolttoainettaan useille tahoille: - edelleen Lufthansalle https://www.greencarcongress.com/2019/10/20191007-neste.html - Ruotsiin Swedavian operoimille kentille, mm. Arlandaan ja Göteborgiin https://www.neste.com/releases-and-news/aviation/neste-and-air-bp-deliver-sustainable-aviation-fuel-swedavia-operated-airports - KLM:lle Amsterdamiin https://www.neste.com/releases-and-news/renewable-solutions/neste-supply-klm-additional-sustainable-aviation-fuel-flights-out-schiphol
  21. Ei ole tehtaan logo (on liian modernikin). Taitaa olla kuva-myyjän oma merkki... Vuonna 1926 kun Suomi teki sopimuksen kahdeksan Koolhoven F.K.31 -"monitoimilentokoneen" ostamisesta ja samalla valmistusoikeudesta Suomessa, koristi sopimuspaperin yläreunaa tällainen logo:
  1. Lataa lisää sisältöä