Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti   

  1. Eilen
  2. Höyhensaarille lähtiessäni arvaan, että ollaan Savossa ja Mikkelissä Erkki "komissaari" Liikasen synnyinkaupungissa. Vihje ei liittyne Erkki "Kivireki" Liikaseen, vaikka Tumilla muusikkona saattaakin olla kontakteja häneen. Rodney
  3. Ja yövuorolle heitetään vinkiksi Eki Liikanen.
  4. No välipalana tällainen:
  5. KA-147 kuvattuna kesäkuu 2013 Vesivehmaa
  6. Muutaman kerran on Rouva tuonne raahannut joten tutulta näytti. Vuoron saa se, jolla on herkin liipasinsormi.
  7. Sehän se. Autiotalo purettiin ja kuljetettiin museoon osana Roger Ballenin "Toinen tuleminen" -teosta. Mäntän lentopaikka on mainitun matkan päässä kohteesta. http://www.serlachius.fi/fi/tervetuloa/museokauppa/42-roger-ballen-resurrected/ Pekka jatkaa.
  8. Mäntän Gösta-taidemuseo?
  9. Tervehdys. Kyllä se runko on yhä siellä järven rannalla . Samoin irroitetut siivet . Sivuperäsin on kyllä tuotu pois samoin moottorit. Kuljetus suoritettu poroilla. Venäläiset hylkytutkijat eivät ole löytäneet valmistuslaattoja ? Kone tiettävästi palautettiin .. mutta mikä kone sinne meni ? Ilmeisesti tästä "lainattu " sivuperäsin ja laatat vaihdettiin. ( oma arvaus ) Olihan noita SB romuja etelässäkin , Miksi siis rahdata hankalan matkan takaa. Vesa
  10. Ratkaistaanpa tämä nyt pois ketjua jumittamasta.
  11. OH-IPA tunnus kummittelee? Ainakin Blenheim BL-134 koneen siirtolennolla Suomeen oli tuo sama tunnus?
  12. Kynnys ei ole Malmilla mutta alkukirjain oikein.
  13. Onko kiitotien kynnys Malmin 18?
  14. Kotoa katsoen en usko, että sumu olisi ollut riittävän tiheää enää maanpinnan tasolla syttyäkseen, ja nestepintana ei kerosiinia saa syttymään näissä lämpötiloissa.
  15. Eli Vesivehmaalta todennäköisesti. Joko jatkosodan aikana ja Täydennyslentolaivue 35:n kalustoa. Kotkaahan käytettiin maalinhinaukseen ja Bulldogit olivat harjoituskoneina. Tai sitten sodan jälkeen otettu, kun koneita varastoitiin. Jukka
  16. Kuva on maalatun runkonauhan perusteella jatkosodan ajalta ja Kotkan lisäksi kuvassa näyttäisi olevan Bulldogin pyrstö. Suomen Siivet -lehdessä 2-1969 sivulla 2 on samanlainen kuva. Kuvatekstissä tarjotaan koneeksi Kotkaa tunnuksella KA-147. Silloin koneyksilö on sama joka on säilynyt päiviimme asti Vesivehmaalla.
  17. Keskustelussa esiintullutta Kotka tietoutta VL Kotka-mappiin siirtäessäni löysin vielä yhden kuvan. VL Kotka, mutta missä ja koska?
  18. Ei olla Helsingissä eikä Tukholmassakaan (kohde olisi ollut hiukan liian spooky Junibackeniin). Suomi oikein, Googlen mukaan kohteesta on 4.45 kilometriä kiitotien kynnykselle.
  19. Tuskin. Elokuvissa se menee näin: : https://www.youtube.com/watch?v=P0Tt7VUMLs8
  20. Jaakko Alakulpin mainiossa kirjassa Lapin ilmailuhistoria I on juttu tuosta pakkolaskusta. Ylempi valokuva on otettu hieman Martin laittaman kuvan jälkeen, koska SB:n sivuperäsin on irroitettu. Jukka
  21. Tämähän selvisi nopeasti. Kiitokset. BW-394 näjöjään tuhoutui kesäkuussa -42
  22. Ostaisin tämän: Core i7 880(3.06G,L3:8M, rev.B1). Vain pelkän suorittimen. Jäähdytintä en tarvitse.
  23. Kyseessä oli De Havilland D.H.86B (OH-IPA) ”Silver Star” liikennelentokone, joka muutettiin ambulanssikoneeksi. Tässä kone Tikkakoskella maaliskuussa 1940. SA-kuva. Jukka
  24. Lainaus Mobilisti-lehti 4/86
  25. Otankin vähän takaisin,Dragon-Rapide oli 2-moottorinen ja tässä 4...
  26. Täällä annettaisi mutu-ääni De Havilland Dragon-Rapidelle...Myös.
  1. Lataa lisää sisältöä