Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti   

  1. Eilen
  2. Tämä edelleen kasassa ja ehjä. Löytyi tänään Kingman, AZ Airportilta.
  3. Perjantaina paistoi aurinko
  4. Albumista Läpilaskuja dialippaalle

    Tilanteesta selvittiin onneksi fyysisittä vaurioitta. Palokunta sai ylimääräisen harjoituksen ja matkustajilla varmaan riitti tapahtumasta kerrottavaa jälkipolville...
  5. Albumista Läpilaskuja dialippaalle

    Jugoslaavit tulivat ukkosrintaman kostuttamalle 01-baanalle laskeutuen B707-340:llään hulppeasti radan puolenvälin tienoille ja JATkaen sitten matkaa asfaltilta nurmikon puolelle. Kerrankos sitä...
  6. Ei saakeli, onko tosiaan noin tyyristä?! Mikä siinä maksaa? Käytettävä aine? Paljonkos aikaa tuohon operaatioon menee? JFK:lla aikoinaan suihkuteltiin DC-10 puhtaaksi, siihen meni melkoisessa pyräkässä varmaan 15 min. Riippuu varmaan kelistä, mutta kuulostaa aika ISOLTA tuo hinta.
  7. Albumista Kuvia Helsinki-Malmilta (EFHF)

    Vuodesta 1936..
  8. Albumista Kuvia Helsinki-Malmilta (EFHF)

    Yksi kuva eiliseltä. Aurinkoinen keli, mutta Malmin kohtalon vuoksi jotenkin alakuloinen tunnelma.
  9. Tämmöinen oli vähän aikaa sitten. Hyi!
  10. Ilmailumuseolla juteltiin tänään Rodneyn ja Topin kanssa mm. siitä, että ketjuun voi ja pitääkin laittaa vaikeita kysymyksiä (Rodin kohteiden eksotiikka-arvot saivat meiltä kehuja) mutta jotta homma etenisi, vinkkejäkin pitää antaa. Siispä: kuvan tietä pitkin kulkee HSL:n bussireitti. Ketjussa on jokin aika sitten kysytty 987 metrin päässä (GoogleMapsin mukaan) sijaitsevaa yrityskäytössä olevaa rakennusta.
  11. Minulla on yhdet melkolailla samanlaiset liivit kaapissa.
  12. Se varttuneisuus näkyy varmasti siinä, että selfiet eivät tulleet edes mieleen Kannelmäki ja Pitäjänmäki eivät osuneet. Uusimmassa kuvassa näkyvää tietä pitkin on siis ajanut Googlen StreetView-auto. Kadun nimestä voisi löytää jotain viitteitä kohteeseen (vinkin savolaisuusastetta en ala arvioimaan).
  13. Mikä estää ottamasta ryhmäselfietä varttuneemmasta väestä? Se porukka - jos mikä - on kuvaamisen arvoista. Vielä kun pystyy...
  14. Kirjallisuuspäiville ei aika riittänyt. Olisi ollut toki hauskaa olla mukana. Ehkä joskus sitten. Terkut Topille ja Rodille! Mutta, täällä tehdään vielä ihan oikeita töitä, joten pikaisella lisähaarukoinnilla arvataan Pitäjänmäki kun ei pysty nyt tarkemmin etsimään.
  15. No tähän uusimpaan vinkkiin suli mun Itä-Pasila ajattelu 😄 Mutta heitetään sitten Kannelmäki.
  16. En tiedä viittaako Tarmo työn alla etsittävänä olevaan kuvaan vai Rodin, Topin ja minun kahvilapalaveriin. Jälkimmäisessä oli sen verran varttunutta väkeä että ryhmäselfieitä ei otettu. Jos tarkoituksena oli saada uusi vinkkikuva, ole hyvä
  17. Demotaan Honeywellin tuotteita potentiaalisille ostajaehdokkaille. https://airwaysmag.com/airchive/onboard-honeywells-connected-757/
  18. Toi tuli vasemmalta.
  19. Albumista Kuvia Vaasasta (EFVA)

    Wanhaa kasarihittiä hyräillen noin voisi todeta. Finskin ATR-tuuraajana pimenevään iltaan tarjosi valoa Airbus A321 OH-LZC, jonka kävin kuvaamassa fysiikan lakeja uhmaten pimeällä Golfkentäntiellä, Sebastianin jälleen vinkkaamana.

    © Mikko Luoto

  20. ”Sisko, syleilkäämme...”
  21. Kuvat olisivat kivat
  22. Vuonna 2015 Laukkasen Jouni kirjoitti tähän samaan ketjuun koneyksilön historiasta seuraavaa: ”SZ-19 WNr 2827, ex D-EYWI, RNorArmy AF19, myytiin huutokaupassa 31.5.60, OH-SZH, N133JM, Pima Air Museum Tuscon AZ” Jukka
  23. Minullakin menee OT:ksi, mutta Tumin ympyrästä Stadin keskustassa liipaistuu mieleeni kysymys, kun kesällä 1973 usein ennen aamukuutta dallasin Vilhonkatua steissille lähteäkseni bussilla duuniin Spearairiin. Mitä jää jäljelle jos Helsingin asema-aukiolle pudotetaan kymmenen kilotonnin atomipommi? Rodney
  24. Kiitos Martti !
  25. Kappas, uudenlainen tapa haarukoida. Mutta Tumin ympyrään kuvan kohde ei osunut. Haetussa paikassa toimivan yrityksen historiasta löytyy lievä ilmailukytkös. Off topic: Terveisiä ketjun seuraajille Topilta ja Rodneyltä. Pidimme pienen palaverin Ilmailumuseon kahvilassa kun sattumalta törmäsimme Ilmailukirjallisuuspäivillä.
  26. Albumista Kuvia Vaasasta (EFVA)

    Jonair on päättänyt ottaa askeleen kohti aikataulumukaista reittiliikenettä ruotsissa ja samalla myös hankinnut entistä suuremman koneen laivastoonsa, eli tämä viimmeksi Hummingbird Aviationilla rahtia kuskannut Beech 1900C. (Koneeseen on tietenkin asennettu matkustajaistuimet tämän jälkeen) Tässä näkyy viimme viikolla hakemassa matkustajia Skellefteå:n taksilennolla. Valo oli armottamasti suoraan sivusta joten ruuvaukset kesti omansa ajansa saadakseen näyttämään jotenkuten sietäviltä. On viimme aikoinakin käynyt kääntymässä, mutta tämän parempaa ei olla vielä saatu, joten näillä mennään toistaseksi. Ehkä olisi pitänyt yrittää hieman eri vikkeliä, mutta aikaa oli niukasti löytää hyvää paikkaa. Koneen sarjanumero on UC-115 ja rakennettu vuonna 1990. Entiset rekkarit ovat N115YV Air Midwest(?), F-GPYY Atlantiqe Air Assistance ja N315LC. Lähde: http://forum.flyghistoria.org/viewtopic.php?f=16&t=18586&view=previous Jos tarkkaan katsoo koneen runkoa näkyvät vielä nuo entisen operaattorin raidat (Atlantiqe Air Assistance), ja myös hieman raitaa jäljellä nokassa ja peräsimessä.

    © Sebastian Sainio

  1. Lataa lisää sisältöä