Sisältö

Syöte päivittyy automaattisesti   

  1. Viimeisin tunti
  2. Arvaan Krimin sodan aikaista vanhaa tykkipatteria Ruissalossa?
  3. Suomi oikein ja kyllä kyseinen paikkakunta on merenrannalla. Nuo kivet varmaan hämäävät oikean paikan löytymistä. En edes tiedä miksi ne siellä ovat, en käynyt lähempää niitä tarkastelemassa. Lisätään vinkkinä että tuo alue on päivittäisessä käytössä ainakin asiaan vihkiytyneillä. Töitä siellä ei juurikaan tehdä.
  4. Haarukoidaan: Suomi ja meren rannalla?
  5. Napataan vuoro ja laitetaan taas tätä suosittua kiviteemaa kehiin. Eli missä kiviröykkiö. Tarkkaa sijaintia haetaan.
  6. Tuohon edelliseen kysymykseen tarvittiin niin paljon jengaa että annetaan vuoro sellaiselle, joka ei ole saanut kysyä kahteen viikkoon.
  7. Jeps, eli Bunk'art 1. Suosittelen ennemmin museota nro 2 keskustassa ellei halua yhdistää retkeen köysirataa ja hienoja maisemia. Tero jatkaa korkkiruuveilla.
  8. Korkkiruuvihan on savolaisen viivottimen prototyyppi. Rod
  9. SunExpress aloittaa kolmannen kohteen Suomesta Turkkiin, nyt Konyaan kerran viikossa 738:lla 28.5-20 - 17.9-20. https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/287072/sunexpress-s20-network-additions-as-of-22oct19/ Aikataulu: HEL 0055-0450 KYA 73H 4 KYA 0600-1000 HEL 73H 4
  10. Tässä yhteydessä otan tunnustuksen nöyränä vastaan
  11. Sanotaan Bunk'art Tiranan lähistöllä.
  12. Kumpi?
  13. Tero on kierompi kuin Tumin korkkiruuvi 😁
  14. Bunk'art Tiranassa.
  15. Tänään
  16. Samaa olen monesti ajatellut itsekin. Stigu näytti korjauskelpoiselta Kymin kiitotien jatkeella silloin toukokuun lopulla 2001. Rodney
  17. Missä suojaudutaan?
  18. No siinähän nuo kivet möllöttävät! Yritin löytää kuvakulmaa, jossa ei olisi taustalla mitään tunnistettavaa. Oli hankalaa, tämä on otettu ihan maantasosta ja vasta jälkikäteen huomasin että kivet näyttävätkin aika isoilta. Olipa hankala löytää, vaikka luulisi että forumilaiset tuntevat Helsinki-Vantaan kuin omat taskunsa Kaksi kirjainta ovat siis T ja P eli terminaali T1 ja pysäköintitalo P3, joiden välissä nuo kivet ovat. Liikennettä kulkee kahdessa tasossa kun T2:n liikenne menee T1:n edustan rampin päällä ja muu maan tasossa. "Savolainen ehkä" ilmailukytkös lienee selvä. P3:ssa ovat evakossa niin Pikaparkki kuin Premium-parkki, koska niiden aiemmat sijainnit lähempänä T-kakkosta jäivät terminaalityömaan alle. Spinal Tap -elokuvassa piti olla valtava Stonehenge-lavaste, mutta kun tuumat ja jalat menivät sekaisin, se olikin lypsyjakkaran korkuinen. Haetussa kuvassa on samaa, eivät nuo kivet kovin isoja oikeasti ole. T1 oli aiemmin kotimaan terminaali. Se avattiin 1993. Melko tarkkaan suoraan P3:n alla on Kehäradan Lentoasema-asema. Laituritaso on 45 metriä maanpinnan alla. Jere jatkaa.
  19. Olisko tossa? Ihan ei saa puhelimella selvää mutta T1 ja P3 välissä.
  20. Ruskeasannan hautausmaan kappelia olen joskus kysynyt ketjussa, mutta siellä ei olla. Sen sijaan Martti on jäljillä. Nyt kello käyntiin.
  21. Vinkit tuntuvat viittaavan lentoasemalle vaikka kuva näyttää aivan vieraalta. Ollaanko sittenkin Helsinki-Vantaalla?
  22. Onko paikka sitten hautausmaalla? En ole käynyt koskaan Vantaan hautausmailla. Arvaan yhden: Ruskeasannan hautausmaa?
  23. Lueskelin noin 10v vanhaa Airliner Worldia ja siinä Icelandair-juttua. Pahhuuttani katsoin "hubi"-kaaviota, josko silloin oli Helsinki listoilla. Olihan se, vähän kummassa paikkaa.
  24. Ei olla Vehkalassakaan. Vinkkivarasto ammottaa tyhjyyttään tämän jälkeen: numerot ovat 1 ja 3. Nyt kannattaa lukea vinkit alusta alkaen.
  25. Loppuu asemat kesken.. Vehkalan lähellä?
  26. Intian valtio yrittää nyt entistä epätoivoisemmin etsiä ostajaa Air Indialle joutuen tinkimään myyntiehdoista. Yhtiöstä on nyt myynnissä kaikki 100 % eikä ostajan tarvitse enää suostua käyttämään Air Indian nimeä/brändiä. Aikaisempien myyntiyritysten ehtona oli nimen säilyttäminen ainakin 3 vuoden ajan. Huutokauppa olisi nyt marraskuussa. https://www.ch-aviation.com/portal/news/82668-govt-ready-to-scrap-air-india-brand-to-attract-investors
  27. Czech Airlines tilaa neljä A220-300:aa ja muuttaa kolmen A320neon tilauksen A321XLR-malliksi: https://www.aviation24.be/airlines/czech-airlines/czech-airlines-orders-4-airbus-a220-300-aircraft-and-upsizes-3-a320neo-to-a321xlr/
  1. Lataa lisää sisältöä