Kännykkäkeskustelua
Hannu Salonen:
jep jep.
Miksi mulla on ollut kasa nokioita ja nytkin n8 vaihtui lumiaan, mutta iso pointti mulle on erittäin toimiva navigaatio- ja karttapalvelu - se on ollut noksun oheissoftapuolen parasta antia kuin myös sports tracker (uusimmat versiot), muutoin tuo winukkalaite on jotain muuta kuin noksun omaa softaa.
N8 meni vähän heikolle hapelle ja piti keksiä uutta tilalle niin uusi N8 oli myös yhtenä vaihtoehtona kameran ja navigaation vuoksi mutta onnekseni otin tuon lumian. Kaikki toimii paljon paremmin ja smoothimmin. Huonojakin puolia on jos vertaa n8: ei etukameraa, ei muistikorttipaikkaa, akun kulutus tällä softaversiolla on melkoisesti suurempi kuin n8:ssa. Mutta toisaalta kun katselen työkavereiden htc ja samsung osastoa niin hekin lataavat kerran päivässä laitteitaan.
Kyllä mä väittäsin että Nokian Lumia on varteenotettava vaihtoehto ja siihen kannattaa ainakin tutustua uutta laitetta hankittaessa. Voi olla että monelle sopii paremmin omppu tai androidi mutta jotenkin mulle tuo winukkamobiili on jotain uutta, nuo muut on niin nähty ainakin mulle. (käytän toki winukan lisäksi ios-vehkeitä...)
-h-
jope95:
Lainaus
Mutta toisaalta kun katselen työkavereiden htc ja samsung osastoa niin hekin lataavat kerran päivässä laitteitaan.
Hyvin yleistä, mutta en minä koe tuota edes rasittavaksi ongelmaksi. Illalla kun käyttää muutaman tunnin luuria laturissa niin hyvin jaksaa seuraavan päivän jauhaa 3G:tä, WiFiä ja musiikinkuuntelua.
Omaan käyttöön tuo 3,7" tuumaa alkaa käymään pieneksi, todella ärsyttävä kirjoittaa pidempää kuin kahden virkkeen "kirjoitelmaa." Pitää ottaa opiksi seuraavassa luurissa..
Miksu:
Hommaa 6610... Käytä vaikka Mariaanien haudassa niin silti voit soitella. Pskin Nokia mitä vastaan tullut on tämä C3-01... Käynyt liian monta kertaa huollossa. Meikälle tosin sopisikin enemmän Samsunki XCoverin-tyyppinen viritelmä. Kyllä toi 6301i on ihan näppärä ja kestävä. Kosketusnäytöt ei vaa tunnu kestävän sellaista käyttöä ja kuritusta mikä meikälle tulee vähän pakon edestä. Kännykkä käy lattialla parhaimmillaan 10 kertaa päivässä... XCover on kyllä kuulemma pätevä peli, kaveri hallissa/Motossa töissä harva se päivä ja kuulemma kestää vaikka ottais vähän kovemminkin osumaa... iLuuri on vaan niin järkyttävän kallis ominaisuuksiin nähden että sitä saa ihmetellä miten joku voi sellaisen ostaa. Etenkin kun mitään oikeasti uutta ei tunnu tulevan...
nisse90:
Lainaus
Omassa HTC:ssä meni muutaman viikon jälkeen näytön on-off nappi niin pehmeäksi, ettei siitä enää tunnista, millon painaa tarpeeksi lujasti. Toinen samanlainen pieni, mutta sitäkin ärsyttävämpi vika on tuo takakuori, se nimittäin nitisee ja natisee kuin pikkuinen sika aina kun luuria yrittääkään koskea.
Mikäköhän HTC sinulta löytyy? Minulla on ollut yhteensä viisi erilaista HTC:ta joista viimeisimpänä Sensation XE ja mikään näistä ei ole natissut eikä nitissyt mistään. Kaikki ovat olleet kyllä näitä sen hetken lippulaivamalleja joten en osaa sanoa millainen on laatu noiden perusmallien osalta. Ehdottomasti laadukkain noista viidestä on ollut HD2: http://www.gsmarena.com/htc_hd2-review-418p2.php Vastaavan mallin, kun saisi nykyluurien spekseillä, niin ostaisin heti.
Lainaus
Iphone on laatuvehjes, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Joillekkin se on vain liian "posh", ns. porvari-puhelin, ja ymmärrän sen kyllä hyvin
Porvari-puhelin? Kyllä puhelimien hinnat ovat menettäneet merkityksensä sen jälkeen, kun kytkykauppa sallittiin. Minullakin on paljon kavereita jotka opiskelevat ja kituuttavat opintotuella, mutta silti taskusta löytyy näitä melkein tuhannen euron luureja, kun ne saa kohtuuhintaan jollain 30€:lla kuukaudessa parin vuoden sopparilla.
jope95:
Lainaus
Mikäköhän HTC sinulta löytyy? Minulla on ollut yhteensä viisi erilaista HTC:ta joista viimeisimpänä Sensation XE ja mikään näistä ei ole natissut eikä nitissyt mistään. Kaikki ovat olleet kyllä näitä sen hetken lippulaivamalleja joten en osaa sanoa millainen on laatu noiden perusmallien osalta.
Porvari-puhelin? Kyllä puhelimien hinnat ovat menettäneet merkityksensä sen jälkeen, kun kytkykauppa sallittiin. Minullakin on paljon kavereita jotka opiskelevat ja kituuttavat opintotuella, mutta silti taskusta löytyy näitä melkein tuhannen euron luureja, kun ne saa kohtuuhintaan jollain 30€:lla kuukaudessa parin vuoden sopparilla.
Meikäläisellä on toistaiseksi Desire S. Ja totta, muutamalla kaverilla on niitä 500-600€ HTC:n luureja, eikä ne nitise eikä natise. Tämä S:hän on arvoltaan muistaakseni jossain 350e tietämillä.
Tarkoitin tuolla "porvari-puhelin" -sanonnalla sitä, että jotkut kokevat sen korkeamman arvoisena puhelimena. Heille on varmaan jäänyt joltakin ajalta semmoinen kuva, että vain ns. rikkaammilla on tuommoinen iPhone, eivätkä kehtaa ostaa sitä. Täytyy muuten myöntää, että kytkykauppa hyvinkin mahdollisti minulle tuon S:n(kesällä jonkun muun?), joten koen sen hyvänä juttuna
Navigaatio