Saalastin Tuulia-arkistot (iso liuta hienoja kuvia!)

<< < (21/21)

melendir:
Moi

Katselin tuossa noita kuvia ja sieltä pisti silmään kone (OH-382), jota isäni lensi paljon kun olin lapsi. Olin monesti Oulun kentällä mukana ja jäin sitten odottelemaan sinne siksi aikaa kun isä kävi lentämässä.

Minulla on joitain kuvia omalla sivustollani OH-382:sta. Isällä on enemmänkin kuvia, mutta suurinta osaa niistä ei ole skannattu digitaaliseen muotoon, mutta tässä ainakin osa

Kuvat on ilmeisesti otettu joko, vanhalla Oritkarin kentällä, Hailuodon kentällä tai Vaalan kentällä.

Mikäli kuvat eivät näy, ne ovat myös minun sivuillani http://kotisivu.suomi.net/melendir/FlyingPics.html

[ Attachment not found - or removed ]

andy1:
Nytpä tuli taas etelän miehille ennen näkemätöntä herkkua! Kiitos Jyrki - ja tervetuloa foorumille! Tässähän on myös pari aika hyvin selventävää kuvaa tuosta tehtaan valkosiipimaalauksesta.

Ajelin pari kertaa kemiläisten hyppy-182:sta Kemin ja Malmin välillä, viime kerralla jopa Joensuun kautta. Sattuivat matkojen varrelle Hailuoto ja Vaala, mutta enpä tiennytkään niissä olevan Tuulia-historiaa. Mielenkiintoista. Siitä olisi kiva kuulla lisää, etenkin kun 382:sta en ole edes ikinä nähnyt livenä. Sen historiasta on muutenkin tullut aika vähän detaljeja esiin.

-A-

andy1:
Kävin tuossa pari viikkoa sitten nykyiseen Kouvolaan kuuluvan Sippolan Hirvelän hautausmaalla ihan muissa merkeissä, mutta sattui silmään Tapio Saalastin hauta suvun hautojen joukossa. Laitanpa kivestä kuvan näytille, niin voimme yhdessä kunniottaa hänen suomalaisen harrasteilmailun hyväksi tekemäänsä työtä.

-A-

Navigaatio

Yksi taso ylös

Edellinen sivu