Lentohuolto Oy
erkkikorpela:
Oho, muutama tunti kulunut ja jo yli 300 lukukertaa ja monta vastausta!
Lainaus käyttäjältä: Markku Kanninen - 16.08.09, 14:01
Tervetuloa joukkoon !
Koska uutena et ehkä ole näitä täällä jo jonkunkerran olleita kuvia ole nähnyt, pannaan kertauksen vuoksi Lentohuollon kalustoa Malmilla:
Kiitoksia! Onko tietoa, kuka könyää CSE:n siivellä?
Lainaus käyttäjältä: Juha-Pekka Peltonen - 16.08.09, 15:08
Eilen kun isän kanssa käveltiin malmilla bongasi hän ACA:n ja kävi sitä taputtelemassa, vanha työjuhta jolla hän on lentänyt postia ja laskenut kerran seutulaan ambulanssien ja paloautojen saattueessa.
Vanha työjuhta, todellakin! Oliko puhetta, mihin aikoihin tuo on tapahtunut? ACA:han oli pitkään RV-Aviationin ja sen jälkeen West-Avinin omistuksessa, ja tuona aikana olen itsekin sen kanssa tullut tutuksi.
Lainaus käyttäjältä: Jouni Laukkanen - 16.08.09, 16:09
No olipas hienoa kun jaoit kirjoituksesi meidän kaikkien luettavaksi. Lupaan kaivaa kaikki talteen ottamani Lentohuoltoa ja sen seuraajia käsitelleet artikkelit tähän viitteiksi, ynnä kuvia firman koneista, niin paljon kuin niitä löytyy. Toivottavasti muutkin kuin Markku tulevat talkoisiin.
Taitaa minulla olla jossakin jopa aloitettu lista kaikista koneista. Kisaan sen lahja ehdin lentokentältä kotiin.
Hienoa, arvasin, että tietoa rupeaa tältä porukalta löytymään, ja valmiutta sen jakamiseen myös! Kuten sanottu, oma tietämykseni keskittyy muutamiin 70-luvun vuosiin, ja varsinkin yhtiön alkutaival 50-luvulla on minulle jokseenkin hämärän peitossa. Sen ajan muistavia ei taida enää kovin montaa joukossa olla. Mutta katsotaan, mitä hippuja vaskoolin pohjalle kertyy!
susiluoto:
Terve
Nordbergin muistan, oliko tuolla vai jonkun muun huoltomiehenä Pätsi niminen kaveri?
Tiedätkö onko vielä papinkirjoissa, oli pohjoisista.
ilra11:
Terve Eki! Noista rahtareista ainakin mulle tulee mieleen lisäksi ainakin-COH(C404) ja -CIM(C402c).Koulutuksesta sen verran,että olihan myöskin paljon puhuttu Wihurin Ammattioppilaitos josta valmistuin jatkokurssilta (monimoottori IFR) -76. Varmaan Eki monena yönä rättihalilla tavattiin. Ilpo
erkkikorpela:
Lainaus käyttäjältä: Arne Wallen - 16.08.09, 17:59
Terve
Nordbergin muistan, oliko tuolla vai jonkun muun huoltomiehenä Pätsi niminen kaveri?
Tiedätkö onko vielä papinkirjoissa, oli pohjoisista.
Nordbergia minulla ei koskaan ole ollut kunnia tuntea. Sen sijaan vielä 1975 oli korjaamolla töissä vanha herra nimeltä Reino Pätsi. Luullakseni hän jäi noihin aikoihin eläkkeelle. Poikansa Juhani (Jussi) Pätsi työskenteli nuorena teekkarina teknillisessä toimistossa ja siirtyi sittemmin Rajavartiolaitokselle, jossa käsittääkseni vaikuttaa edelleen. Onko sinulla tietoa, oliko vanha Pätsi mukana alusta alkaen?
Lainaus käyttäjältä: Ilpo Rami - 16.08.09, 18:05
Terve Eki! Noista rahtareista ainakin mulle tulee mieleen lisäksi ainakin-COH(C404) ja -CIM(C402c).Koulutuksesta sen verran,että olihan myöskin paljon puhuttu Wihurin Ammattioppilaitos josta valmistuin jatkokurssilta (monimoottori IFR) -76. Varmaan Eki monena yönä rättihalilla tavattiin. Ilpo
No terve mieheen Ilpo - long time no see! Tulihan sitä rättihallilla toisenkin kerran kohdattua, ja vielä enemmän sitten jo Siimes Aviationin aikaan Lumiahon hallilla. OH-CIM ja OH-COH ajoittuvat mielestäni myös noihin jo Lentohuollon jälkeisiin vuosiin.
Tuo Wihurin Ammattioppilaitoksen koulutus taitaisi olla luku sinänsä. Monen lentäjänura on tainnut sen kautta kulkea. Sinä taisit olla sitä porukkaa, joka lensi CHM:lla ja jota koulutti mm. Huovisen Topi?
susiluoto:
Lainaus käyttäjältä: Erkki Korpela - 16.08.09, 18:14
Nordbergia minulla ei koskaan ole ollut kunnia tuntea. Sen sijaan vielä 1975 oli korjaamolla töissä vanha herra nimeltä Reino Pätsi. Luullakseni hän jäi noihin aikoihin eläkkeelle. Poikansa Juhani (Jussi) Pätsi työskenteli nuorena teekkarina teknillisessä toimistossa ja siirtyi sittemmin Rajavartiolaitokselle, jossa käsittääkseni vaikuttaa edelleen. Onko sinulla tietoa, oliko vanha Pätsi mukana alusta alkaen?
No terve mieheen Ilpo - long time no see! Tulihan sitä rättihallilla toisenkin kerran kohdattua, ja vielä enemmän sitten jo Siimes Aviationin aikaan Lumiahon hallilla. OH-CIM ja OH-COH ajoittuvat mielestäni myös noihin jo Lentohuollon jälkeisiin vuosiin.
Tuo Wihurin Ammattioppilaitoksen koulutus taitaisi olla luku sinänsä. Monen lentäjänura on tainnut sen kautta kulkea. Sinä taisit olla sitä porukkaa, joka lensi CHM:lla ja jota koulutti mm. Huovisen Topi?
Muistaakseni Pätsi oli jo Malmilla -60 luvulla, tai oli varmuudella, en vain muista kenen hommissa.Tuolloin ammattimiehet tekivät töitä siellä sun täällä.
Päivällä jollekkin, iltasella sitten muille.
Osaaminen oli kuitenkin näillä huipputasoa, sen ajan koneet vaativat sormituntumaa ja näillähän oli.
Navigaatio