Lentohuolto Oy

<< < (4/24) > >>

erkkikorpela:
Lainaus

Taattuja työpaikkoja vlitettavasti ei ollut, mutta monet aloittivat lentäjänuransa juuri Lumiahon rahteja kuljettaen Lentohuollon, eli Finnwingsin koneilla. Minä olin poikkeus, kun aloittelin Tampereella. Nimiä olisi mukava kerätä, nyt just ei ole aikaa, mutta osallistun keruuseen mielelläni paremmalla ajalla

Noin minäkin muistelen. Sellaisia nimiä kuin (jo mainittu) Kuokkanen, Johansson, Ilano, Reilamo ja Sydänmaa tulee mieleen noista silloin nuorista rahtilentäjistä. Mutta olivatko kaikki Ammattioppilaitoksen käyneitä, siitä en ole varma.

Lainaus

PS Eki, eiks Sir-Airin historiikkikin pitäisi kasata? Sielläkin oli aika jännää...

Osasin odottaa tätä.    Itse asiassa, sitä kautta tämä ajatus minulle tulikin. Jos tämä Lentohuolto-juttu osoittautuu hyväksi, lupaan nostaa seuraavaksi Sir-Air-kissan pöydälle.

Edit: Päivitin aloitusviestiin pieniä netistä löytämiäni lisäyksiä ja tarkennuksia sekä tässä ketjussa tähän mennessä esiin tulleita uusia juttuja. Kiitos tähän mennessä osallistuneille ja jatketaan tästä edelleen!

wonderboy82:
Ei isä muistanut tarkkaan minä vuonna tuo ACA:n pakkolasku oli, joskus lentohuollon aikoihin eli varmaan kuuskytluvulla?? Lentopäiväkirjoistahan se tarkka päiväkin selviäisi. Noi 195:set (niitähän oli vissiin kaksi?) ja 140:nenkin oli kuulemma tuttuja vekottimia joilla on paljon lentänyt.

tslowman:
Lainaus

Kisaan sen lahja ehdin lentokentältä kotiin.

Jouni, elä ota enää. Lentonäytös on jo ohi. 

juharitaranta:
Juuri ennen nukkumaan menoa tuli mieleen, että silloin 70-luvun puolessa välissä Lentohuollossa (Wihurilla) oli töissä edellä mainitun legendaarisen piippumiehen Seppo Mäkelän lisäksi sotalentäjät Paavo Torkkola ja Lauri Pekuri. Jälkimmäinen oli muistaakseni minun aikanani (75-76) firman koulutuspällikkö, Torkkola oli lentänyt ainakin OH-ACA:lla malminetsintä- ym lentoja ja vissiin toimi edelleen lennonopettajana. Raimo Aulio, myös legenda jo eläessään, oli myöskin Lentohuollon palveluksessa vielä tuolloin. Lisäksi sotapiloteista Kyösti Karhila noina vuosina lensi Wihurin Falconia OH-FFV, oli nuorelle miehelle (minulle siis) melkoinen kokemus törmätä tähä hävittäjä-ässään silloisessa Business Flight Centerissä (makaavassa pilvenpiirtäjässä)  Helsinki-Vantaalla. Myöhemmin minulla oli ilo ja varsinkin kunnia lentää Kössin kanssa Citationia Jetflitessa. Ei tarvinne kertoa kumpi oli perämies?

Mielenkiinotoinen aihe, jatkakaa Ilpo ja kumppanit, joilla saattaa olla parempi ja vähemmän valikoiva muisti kuin minulla...

erkkikorpela:
Lainaus

Juuri ennen nukkumaan menoa tuli mieleen, että silloin 70-luvun puolessa välissä Lentohuollossa (Wihurilla) oli töissä edellä mainitun legendaarisen piippumiehen Seppo Mäkelän lisäksi sotalentäjät Paavo Torkkola ja Lauri Pekuri. Jälkimmäinen oli muistaakseni minun aikanani (75-76) firman koulutuspällikkö, Torkkola oli lentänyt ainakin OH-ACA:lla malminetsintä- ym lentoja ja vissiin toimi edelleen lennonopettajana. Raimo Aulio, myös legenda jo eläessään, oli myöskin Lentohuollon palveluksessa vielä tuolloin. Lisäksi sotapiloteista Kyösti Karhila noina vuosina lensi Wihurin Falconia OH-FFV, oli nuorelle miehelle (minulle siis) melkoinen kokemus törmätä tähä hävittäjä-ässään silloisessa Business Flight Centerissä (makaavassa pilvenpiirtäjässä)  Helsinki-Vantaalla

Pitääpä kommentoida vielä ennenkuin käyn itsekin yöpuulle. Olin Lentohuollon korjaamolla työharjoittelussa syksyllä 1975 ja tykästyin paikkaan heti. Toivoin pääseväni sinne töihin kouluni päätettyäni, kuten sitten kävikin keväällä 1976. Kuitenkin tällä välin oli Lentohuollossa vähennetty väkeä oikein raskaammalla kädellä. Olisiko niin, että Torkkola, Pekuri ja Aulio olisivat lähteneet siinä rytäkässä? Ainakaan enää 1977, kun lensin A2:sen, ei talossa mielestäni ollut muita lennonopettajia kuin Mäkelän Seppo piippuineen ja lippalakkeineen. Eikä hänelläkään ollut ketään muita oppilaita, joten sain nauttia suorastaan VIP-statuksesta!

Täytynee etsiä myös nuo Falconien OH-FFW ja -FFV vaiheet, niistä löytynee dataa tältäkin foorumilta.

Navigaatio

Yksi taso ylös

Seuraava sivu

Edellinen sivu