Nikonilta pari runkoa ja jokunen lasi...
hnpilot:
Esim.
http://www.dpreview.com/ (uutisosiossa)
Eipä yhtään syyhyttäisi...
hannu
Esa:
Yllättävän äkkiä tulivat. Onhan D300:ssa kyllä parannuksia D200:aan, mutta olisin odottanut pari vuotta pidempää väliä. Pahasti näyttää siltä, että Nikon on tosiaan joutunut lähtemään Canonin julkistuspelleilyyn mukaan. Liian kiivaasta julkistustahdista on tietenkin pelkkää haittaa kummankin merkin asiakkaille, koska se pakottaa valmistajan tuhlaamaan paljon rahaa turhuuteen. Täysijärkiset D200:n omistajat eivät vaihda D300:n, joten sen tyyppistä myynnin lisääntymistä ei juui tule. Jotkut pienempien mallien omistajat kyllä nyt intoutuvat vaihtamaan, vaikka saivat vielä D200:aa vastustettua. Esim. minä olen vaarassa. 51 pisteen AF-sensori on merkittävin uudistus. Toimivalla logiikalla se saattaa tuoda uusia mahdollisuuksia.
D3:n aika alkoi kyllä jo ollakin. Ammattilaiskamera ammattilaisille, omilla rahoillaan harva ostaa. Kinokoon kenno sai nyt sitten nimen, se on FX.
arikatajamaki:
Lainaus
Pahasti näyttää siltä, että Nikon on tosiaan joutunut lähtemään Canonin julkistuspelleilyyn mukaan.
Nooh, miten sen nyt ottaa.
Ainakin minä ehdin jo odottaa 30D:n seuraajaa melko pitkään. Nythän Canonin malleilla on väliä 18 kuukautta, Nikonilla 21 kuukautta. Pelleilyä tai ei, mutta kyllä kameratekniikka kehittyy nykyään sellaista tahtia, ettei 3-4 vuoden julkistusväli voi olla mitenkään järkevä. Ja toisaalta mitään ihan uutta ja mullistavaa ei keksitä, joten täytyy pienin portain kehittää uusia malleja.
svirkkul:
Me mitään zuper prime telejä tarvita. Prkle 80-400mm VRII pöytää
mmniemi:
Minä en vain ymmärrä, että mikä ihmeen tarve niillä on noita LCD-näyttöjä kasvattaa. OK, onhan se "kiva", kun pystyy vähän paremmin katsomaan paikan päällä, mitä tuli tehtyä, mutta loppuseltaan se lisääntynyt virran kulutus syö helposti ko. ominaisuudelta pohjaa. Joo, ei tarvitse D300:sta miettiä onneksi tässä vaiheessa. Tuota tarkennusuudistusta lukuunottamatta ei tarjolla ole oikein mitään sellaista hienoa, jonka takia yksistään kannattaisi kameraa miettiä. D3 taas on kyllä mielenkiintoinen, ja tottakai tuollaisen haluaisi heti, mutta... No joo, järki käteen
Mielenkiintoisin uutuus sen sijaan on tuo 24-70mm f2.8. Siinä on varmasti oikeasti sellainen lasi, jota pitää vakavasti ruveta miettimään talven aikana. Ja onhan nuo pitkät telet sellaisia, jotka aina sormia syyhyttää, mutta kenetkähän saisi sponsoroimaan?
EDIT: Hmmm, osaisiko joku kertoa, mihin tuo perustuu, että tuolla akkukahvalla D300:n sarjatulinopeus nousee kahdella ruudulla per sekunti vs. ei kahvaa?
Navigaatio