Lentolippujen hinnoittelusta (oli: Lentoyhtiöuutisia..)
Asikainen:
Lainaus
Jos se olisi laitonta, niin se menisi todennäköisesti lähinnä siihen, että kaikki liput maksaisivat 900 euroa, eikä yksikään 146, joten eiköhän olla valittamatta...
Eipä tuo minua häiritse, vaan enemmän otin kantaa siihen, onko juttu turha. Kaikki ihmiset eivät tiedä lippujen hinnoittelusta, minkä vuoksi Iltalehden huomio saattoi olla joillekuille hyvinkin avartava.
Ja edelleen olen sitä mieltä, ettei tuollainen malli toimisi kauan, jos se yleistyisi. "Eilen ostin tietokoneen kahdella ja puolella tonnilla, mutta tänään sen olisikin saanut samasta kaupasta seitsemällä sadalla..." Kuluttaja toivoo hinnoilta ennustettavuutta.
Mutta turha tästä on sen enempää kiistellä. Eteenpäin vain!
apaho:
Lainaus
Eipä tuo minua häiritse, vaan enemmän otin kantaa siihen, onko juttu turha. Kaikki ihmiset eivät tiedä lippujen hinnoittelusta, minkä vuoksi Iltalehden huomio saattoi olla joillekuille hyvinkin avartava.
Ja edelleen olen sitä mieltä, ettei tuollainen malli toimisi kauan, jos se yleistyisi. "Eilen ostin tietokoneen kahdella ja puolella tonnilla, mutta tänään sen olisikin saanut samasta kaupasta seitsemällä sadalla..." Kuluttaja toivoo hinnoilta ennustettavuutta.
Mutta turha tästä on sen enempää kiistellä. Eteenpäin vain!
Enpä kiistele, mutta tietokone on kestokulutushyödyke ja lentomatka kertasellainen. Parempi vertailukohta olisi esim kännykkäpuhelu, samantyyppinen tuote ja yhtä villi hinnoittelu
iiuu:
Millaisella logiikalla nuo hinnat ja niitten vaihtelu määrätään?
Äkkiseltään ei vastaavia hintaeroja tule mieleen muista tuotteista tai palveluista, ei edes sesonkituotteitten poistomyynneistä. Lentolipuissahan tuo hinnoittelu on vakiokäytäntö.
PeteL:
Kiinnostaisi kyllä tietää, että millä perusteilla yhdensuuntaiselle "tarjoushintaiselle" lontoonlipulle hinnaksi arvotaan tuo vajaa tonni, jos kahteensuuntaan sen saa LCC-tasoisella hinnoittelulla. Tuo vaan aiheuttaa sen, että yhdensuuntaisen asemesta ostetaan kylmästi meno-paluu ja "myöhästytään" paluusta (...nimim. kokemusta on). Paremmat peruutusehdot yms ovat kyllä aika keinotekoisia kikkoja.
Siitä vaan sitten taas aiheutuu se, että täyteen myydyssä koneessa onkin yllättäen vapaita "stand-by"-paikkoja, joka joillekin on tietysti hyvä asia....
---
Lainaus
Äkkiseltään ei vastaavia hintaeroja tule mieleen muista tuotteista tai palveluista, ei edes sesonkituotteitten poistomyynneistä.
Huoltoasemalla olen pari kertaa törmännyt tosiseikkaan, että pienempi pakkaus jotain tuotetta voi olla kalliimpi kuin suuri. Viimeksi kesällä Essolla oli kolaa 0,5l pakkauksissa 1,95€ pantteineen (kassan tuntumassa tietenkin) ja 1,5l myös alle kahden euron - ja siinä on sentään isompi pantti.
Jufernaut:
Lainaus
Huoltoasemalla olen pari kertaa törmännyt tosiseikkaan, että pienempi pakkaus jotain tuotetta voi olla kalliimpi kuin suuri. Viimeksi kesällä Essolla oli kolaa 0,5l pakkauksissa 1,95€ pantteineen (kassan tuntumassa tietenkin) ja 1,5l myös alle kahden euron - ja siinä on sentään isompi pantti.
Enta jos se 0,5L maksaisikin 9,90€ ja hintaan sis. oikeus vaihtaakin
se jaffaan jos tuntuukin ettei tykkääkään kolasta ?
Navigaatio