Biletyksestä....
laurindo:
Nyt on ihan pakko avautua...
Eilen järjestettiin taas vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä lakkiaisbileet. Itse ostin 15€ maksavan lipun edeltävänä päivänä kavereiden yllyttämänä. Luulin, että tiedossa olisi mukavat juhlat joissa seurusteltaisiin sivistyneesti ja ehkä nautittaisiin _muutama_ olut. Mutta päästyäni paikalle minua odotti järkytys: varmaan 500 juuri yo-lakin saanutta nuorta riehui kännissä ympäri taloa. Siis mitä hiton järkeä siinä on? Omatkin kaverini joita luulin ihan sivistyneiksi ihmisiksi alkoivat näyttää liiallisen alkoholinkäytön merkkejä: ihmeellistä halailua, valituspuheita ja riidan haastamista. Miten normaalisti niin mukavat ihmiset muuttuvat noin paljon? Mitä ihmeen järkeä on vetää koulutyön päätöksen kunniaksi pää täyteen ja sen jälkeen heilua päämäärättömästi ympäriinsä? Minullekin tuli muutaman kerran kännissä olevia tuntemattomia herroja heittämään jotain ihme juttua. Teki mieli vetää kys. herroja tauluun sillä hetkellä. Muutamat ala-asteella kympin oppilaiksi muistamani henkilötkin käyttäytyivät yliaktiivisesti eikä vanhasta rauhallisesta käytöksestä ollut merkkiäkään. Kävi vähän kavereita sääliksi...
Sitäpaitsi miten ihmeessä tuollaiset bileet voidaan järjestää vanhassa arvokkaassa talossa. Vanhalle ylioppilastalolle sopisi paremmin jotkut mukavat ravintolailtamat. Mutta ei näytä sopivan arvon bilettäjille. Onhan se tosi kivaa kun oikeastikin hienon talon lattiat ovat ihan tahmeat ja oksennusta siellä täällä. Miksei voida juhlia siten että kaikilla on mukavaa ja eritoten niin että kaikki ovat selvinpäin. Onhan se tietysti tosiasia että suomalaiset eivät osaa olla mukavia ilman alkoholia, mutta tarvitseeko mopon keulia joka kerta pusikkoon. Itse en juonut tippaakaan alkoholia mutta tuli silti huono olo kun katselin muiden menoa. Todella säälittävää toimintaa...
Kertokaa omia mielipiteitänne
avrorj85:
No mulle tulee heti ekaksi mieleen, että voiko n.500 juhlijaa olla väärässä juhlimisen tarpeellisuudesta??
Ja kyllähän se aina on ollut ja tulee olemaan, että kun jotain juhlitaan,niin siinä viini myös virtaa......
Itse olisin vetänyt kuupan jumiin, niin ei olis tarvinnut ihmetellä muiden touhuja........
nisse90:
Lainaus
Nimimerkki. Kampin tuuletusaukossa viimeyön osittain nukkunut, kun ei ollut rahaa mennä kotia.
Eipä ainakaan kylmä tullut?
Tatu:
Niin Lauri, tällasta tämä nyt sitten on, elämä lukion jälkeen. Eikä se siitä miksikään tule muuttumaan, siis se mitä muut tekevät. Ainoa mikä muuttuu on se että sinä opit välttämään tällaisia tilaisuuksia missä et viihdy ja hakeudut sinne missä mieluummin aikasi vietät. Vaikeahan sitä on olla siellä missä ei viihdy, tämä on ihan selkeä valinta, joko on mukana tai ei sitten ollenkaan.
Eikä kavereiden käyttäytymistä kannata jäädä niin kelaamaan, se on niiden asia. Liian pitkälle menneet katuvat tekosiansa ihan itse vaikkeivat sitä aina myönnäkään. Ja mitä tulee sivistyneisyyteen niin olen 25 vuoden muusikko urani aikana nähnyt ihmisiä ministereistä kapiaisiin, naisia ja miehiä, joiden sivistynyttä käyttäytymistä ei aina oikein kannata mitata tai pohtia sen enempää...
Yksi asia jäi kuitenkin ihmetyttämään, mitä on ihmeellinen halaaminen? Minä olen itse kokenut halaamisen yleensä varsin miellyttävänä....
ApoN:
No kuten todettua, jos et itse juo niin tuollaisissa pippaloissa tunnet olosi eittämättä outolinnuksi. Ja jatkossakin bilepaikkoja voi olla hankala löytää. Mutta mitä tulee tuohon kommenttiisi vastuullisesta työstä....jos lentjäksi pääsy evättäisiin sillä perusteella, että olet joskus ottanut nk. "paavikännit", eipä taitaisi meillä olla paljoa pilotteja taivailla kruisailemassa...
Tiedän, ettet kovin tosissasi voinut tuon kommentin kanssa olla, mutta en voinut olla kommentoimatta...
Navigaatio