Sunnuntai-illan peruskauraa

(1/5) > >>

ellien:
Tulipahan taas tänään käytyä Lemminkäisellä kuvaamassa. Enkä kyllä ollut ainoa, paikka oli täynnä porukkaa, lähinnä lapsiperheitä . Vieläkö muuten aloittelijamaisuus paistaa kuvista kovastikin läpi ?

Pe7e:
Ihan perushienoja (  ) kuvia! Mun mielestä vähän pehmeitä(ainakin 2 ekaa) kyllä mutta muuten ihan jees.. en kyll ole ite mikään sanomaan.. ihan yhtä aloittelijoita tässä ollaan.. 

Kokeilin tuota albiinoa vähän nopeasti muokata..

Vähän sharppia ja värejä vähän säädetty..
[ Attachment not found - or removed ]

tomppa82:
anu.

Veivaa kameraan av asetus päälle, aukko joku 8 ja isoa tarpeen mukaan..

-tommi

Ihan ok kuvia. Ihan hyvä tunnustaa itsensä aloittelijaksi, niin kriitikot voivat katsoa toiselta kantilta kuvia, kun kaikkihan kuvaajathan on ollut jossain vaiheessa aloittelijoita ja nekin ketkä luulevat olevansa pro-kuvaajia ovat myös aloittelijoita. Sitten kuitenkin itse asiaan, eli muuten ihan ok, mutta kaikkia kuvia vaivaa sama ongelma eli koneen perä on terävä, mutta nokka ei.

Tuohon on kuitenkin olemassa helppo lääke, jos kamerasta vain säätöjä löytyy. Kuvat on otettu suurimmaksi osaksi koneen pohjapuolelta milloin tuo ongelma tulee helpoiten esille. Nokka ei voi olla terävä jos kone menee yli ja on tarkennettu keskiosaan. Kannattaa siis tutkia ja hutkia asetuksia jos voisi esim. tarkennuspisteen vaihtaa. Pohjasta päin otetuissa on mielestäni hyvä olla ylin piste käytössä, koska koneen nokan on tärkeämpi olla terävä kuin koneen peräosan. Tai sitten yksinkertaisesti itse tarkentaa koneen nokkaan ja ottaa kuvan sitten.

Tommin neuvo on muuten ihan hyvä. Pätevä sääntö järkkäreille, mutta ei pokkareille. Mielestäni nuo kuvat on pokkarilla otettu. ISOa kun nostaa niin on pokkarilla otettu kuva pilalla. Pokkarin ISO400 vastaa jotain järkkärin ISO1600, mitä nyt oman kokemuksen perusteella sanon.

Värit nyt on ihan ok. Viimeinen ehkä liian keltainen, mutta muuten ok. Hieman kirkkautta lisää muihinkin niin se on siinä.

nrostedt:
Lainaus

Vieläkö muuten aloittelijamaisuus paistaa kuvista kovastikin läpi ?

Tervetuoa vain foorumille!

Ihan riittävän OK nuo ovat kuvausteknisesti. Mietippä seuraavaksi mistä suunnasta kuvattuna ja missä valossa lentokone näyttää parhaimmalta, ja etsiydy sen mukaiselle kuvauspaikalle... hyvää tulee  

Navigaatio

Yksi taso ylös

Seuraava sivu