Digijärkkärin kennon puhdistaminen.
pleku:
Eli kuten otsikkokin kertoo. Onko hyviä vinkkejä minkälaisilla välineillä kannttaa lähteä liikenteeseen?
nrostedt:
Itse käytän Petteri Sulosen kuvaamaa sivellinmenetelmää:
http://194.100.88.243/petteri/pont/How_to/a_Brush_Your_Sensor/a_Brush_Your_Sensor.html
Toinen suosittu menetelmä on ns Copperhill metodi, joka perustuu Eclipse-puhdistusaineen ja PecPad-paperien käyttöön. Linkki löytyy tuosta Petterin websivusta. Kokeilin sitäkin, mutta sivellinmenetelmä vaikuttaa turvallisemmalta.
tigert:
Mä olen puhdistellut ihan muovilätkällä jonka leikkasin kennon levyiseksi. Siihen päälle taitellen ja kumilenkillä kiinni tuommoinen "PecPad" mitä ostin duunireissulta, pari tippaa Eclipseä päälle ja kläämimään sitä lasilevyä mikä on sensorin päällä, missä ne moskat on.
Ja varmaan tavallinen linssinpuhdistuspaperi ja -neste toimii ihan yhtä hyvin.
Jotenkin tuntuu siltä että mikä tahansa missä lukee "sensor"-jotain-(tm) maksaa aina 10 kertaa enemmän kuin mitä se maksaisi jos se olisi tehty johonkin muuhun käyttöön kuin kalliiden digitaalijärjestelmäkameroiden herkkien sisuskalujen puhdistamiseen tieteellisen tarkan tutkimustyön täydellisyyteen hiomalla menetelmällä... my a**..
//Tuomas
pleku:
Lainaus
Mä olen puhdistellut ihan muovilätkällä jonka leikkasin kennon levyiseksi. Siihen päälle taitellen ja kumilenkillä kiinni tuommoinen "PecPad" mitä ostin duunireissulta, pari tippaa Eclipseä päälle ja kläämimään sitä lasilevyä mikä on sensorin päällä, missä ne moskat on.
Pistähän ihan huvikses kuvaa tosta sun laitteestas jos mahdolista. "Tee se itse insinöörit" on aina parhaita.
Esa:
Aika varman päälle kannattaa ottaa sitten, mitä varovaisuuteen tulee. Naarmu lowpassfiltteriin tarkoittaa että kenno menee vaihtoon. Samalla rahalla melkein heittää rungon roskiin ja ostaa uuden.
Eli kennoon ei kannata koskea, ellei ole pakko. Iso kumipuhallin on varsin tehokas irtopölyn poistaja.
Navigaatio