Coolpix 8800
Welmu:
Kuvaileeko kukaan teistä kyseisellä kameralla?
Millaiset ovat kokemukset lentokoneiden kuvaamistesta? Entä muuten?
Olen edelleen ikuisuusprojektissa nimeltä digikameran hankkiminen.
Harkitisin ensin Panasonicin FZ20:ta, mutta nyt olen kuvanlaadun ja tiettyjen
ominaisuuksien ja säätöjen takia kallistumassa Nikoniin.
- Ville -
Esa:
Tuskin siitä pokkari paljon paranee, mutta kyllähän se sitten jo maksaakin. Täysiverisen järjestelmäkameran aloituskustannukset eivät välttämättä ole juuri suuremmat. Oletko harkinnut vaihtoehtona vaikka D70:ä? Kannattaa vähän punnita sitäkin puolta, jos kerran meinaa oikein rahaa pistää valokuvauskalustoon.
mmniemi:
Jep, olen kyllä Esan kanssa samoilla jäljillä. Kannattaa miettiä, mitä todellisuudessa kameralla aikoo kuvata. En nimittäin enää lähtisi pokkarilla kuvaamaan esim. liikkuvia koneita. Kyllähän niistäkin saa kuvia ja hyviä sellaisia, mutta järkkärillä se kuvaaminen on miljoona kertaa helpompaa (nopeus jne). Onhan se tuo 8800 hyvä kamera, mutta se on silti vain ja ainoastaan pokkari. Tosin onhan siinä pokkariksi erinomaiset säätömahdollisuudet jne (monipuolisemmat, kuin esim. Canonin 300D järkkärissä), joten ainakin se on ihan pokkareiden huippua...
Welmu:
Olette kumpikin sinänsä oikeassa siinä, mitä toteatte järkkäreistä. Itselläni vain on sellainen ajatus, että hankkisin yhden kameran, jolla saa suurin piirtein mitä kuvia tahansa välillä makro - iso zoomi. Tiedän, että jokainen pokkari on tietynlainen kompromissi tuossa suhteessa, mutta toisaalta jos lähtee sitten ostamaan sekä makro- että teleobjaria järkkäriin, niin siinä palaa helposti vähintään 1000 €. Silloin järkkärin hinnaksi tuleekin jo pari tonnia. Toki kuvan laatu ja ominaisuudetkin on sitten hyvät, mutta ihan noin paljon en ole valmis maksamaan. Tuon Nikonin hinta esimerkiksi Pixmaniassa on 828 €.
- Ville -
Esa:
Ei välttämättä. Esim. tuo laajempi D70-paketti sisältää 18-70 mm ja 70-300 mm putket ja on siten polttovälialueeltaan valmiiksi laajempi kuin yksikään pokkari ja maksaa Rajalassa 1200 e. Objektiivit, varsinkaan telepäässä, eivät tietenkään tuohon hintaan ole laadukkainta ja valovoimaisinta mitä Nikonilla on tarjota, mutta voittavat kuitenkin pokkarien suurikertoimiset zoomit. Toki hyvään Nikonin teleputkeen saa halutessaan investoida toistakymmentä tuhatta, mutta ei se pakollista ole
Navigaatio