Konica minolta A200 vs. Panasonic/ muu ?

<< < (5/5)

finnpilot86:
Lainaus

Morjes Mikael ja muutkin!

Mitä olet tykännyt Panasonicista?
Itselläni on tilanne että muutaman sotkun takia palautin uudenkarhean Coolpix 8800:n takaisin liikkeeseen ja olen nyt pähkäillyt uudelleen minkä hankkisin. Voi olla että päädyn taas toisen 8800:n hankintaan, mutta siinä ajassa mitä ehdin sillä räpistellä, niin mm. Coolpixin manuaalitarkennus tuntui raivostuttavan hankalasti toteutetulta ja automaattitarkennuskin sahaili mielestäni luvattoman usein.

Ennen Coolpixin hankintaa oli rinnalla juuri FZ20, mikä puhutteli myös olennaisesti edullisemmalla hinnallaan, mutta silloin siis 8800 vei voiton.

Mutta nyt ollaan taas pohtimassa FZ20:n hankintaa uudestaan.
Lähinnä kiinnostaisi tietää, kuinka hyvin tuo manuaalitarkennus pelaa ja kuinka kameralla pärjää liikkeen tallentamisessa?
Onko kokemuksia? Ja entäs se paljon puhuttu kohina isommilla ISO-arvoilla. Miten haittaa käytännössä?

Olen kyllä ollut tyytyväinen. Kuten sanottu en ole ennen paljoa kuvaillut joten aika huono mihinkään huippukameroihin vertailla. Tarkennus hakee kyllä joskus jonkun aikaa, mutta ei kyllä ole suurempia ongelmia sen kanssa ollut. Mielestäni automaattitarkennuskin toimii hyvin. Liikkeen tarkentamisessa en ole oikeen päässyt kokeilemaan mitään suurempaa, pendoliino taitaa olla nopein vehje mitä olen kuvannut, ja 180km/h sisältäkin, jolloin kyllä on riittänyt tarkkuus. Ei suttuisuutta. Mutta en ole vielä ehtinyt kentälle spottaamaan sitä haastavampaa kohdetta, joten siitä en uskalla sanoa. Kohinaa kyllä ilmenee suuremmilla ISO arvoilla, se nyt on tuon kameran pieni miinus. Mutten ainakaan vielä ole jotunut sellasissa oloissa kauheasti kuvaamaan jolloin niitä tarvitsee. Mutta enpä usko että tuo on mikään seikka, joka ainakaan minua estäisi ostamasta kameraa, sillä se on helppokäyttöinen, mutta tarjoaa kuitenkin mukavasti ominaisuuksia. Toivon että joku muu, jolla on kyseinen kamera ollut jo pidempään käytössä, vastaisi myös, jolloin saisit ehkä hieman kattavamman vastauksen Itse olen ainakin erittäin tyytyväinen.

Henkka:
Kiitos vastauksesta.
Kamera (FZ20) on muuten hankittu tänään  

finnpilot86:
Lainaus

Kiitos vastauksesta.
Kamera (FZ20) on muuten hankittu tänään  

Heh, no toivottavasti olet tyytyväinen. Ainakin minä olen

Navigaatio

Yksi taso ylös

Edellinen sivu