Estonian turmasta 10 vuotta
Ilkka:
Ko. tragediasta on huomenna tasan 10 vuotta.
Muistan tapauksen hyvin, kun BF-Lennon toimistoon pamahti heti seuraavana aamuna ranskalaisia toimittajia/kuvaajia, jotka halusivat heti tapahtumapaikan yläpuolelle kuvaamaan...Vaikka eihän siellä enää silloin juuri kuvattavaa ollut. Laitos oli pikapikaa pistänyt onnettomuuspaikan yläpuolelle uuden lentokieltoalueen GND/5000 ft, joten siitä yläpuolelta oli käytännössä mahdotonta saada mitään kuvaa. Palasivat takaisin tyhjin käsin.
Muistatko missä itse olit silloin?
ToniH22:
Muistan hyvinkin tuon päivän, taisin olla Kontiolahden ylä-asteella aamuhartauksessa jossa vietettiin hiljaista hetkeä Estonian uhreille.
Aurinko paisteli kylmänä päivänä. Ei ole mielestä hävinnyt mihinkään.
Juffe:
ehh..sillon 8 vuotta täyttäneenä ei oikein vielä tajunnut turman suuruutta, kun pikkupoikana katselin Hyvää huomenta Suomea... Muistan kyllä kuinka asiasta puhuttiin koko päivän televisiossa ja radiossa.
motojuzzi:
Ei mitään tarkempaa muistikuvaa, 7v. ja koulussa varmaan olen ollut, kavereiden kanssa sitten myöhemmin kovasti jauhettiin tapahtuneesta tyyliin: "mä olisin ainakin selvinnyt sieltä, kun oisin tehny niin ja niin"..
Esa:
Ei hemmetti, joko siitä niin kauan on? Sama kämppä, sama työpaikka, tuntuu että vasta äskenhän se. Aamulla oli radio herättämässä ja aika äkkiä kävi selväksi mitä on sattunut.
Navigaatio