Kellään tietoja vanhoista kentistä?
ilkkapo:
Lainaus
Friggesbyssä oli erikoista ainakin kentän pinnoitus,
enpä kerrokaan vielä, kukas tietää?
Oliko se pinnoitettu betonilaatoilla?
mkallas:
Lainaus
Minä tiedän, vaikka paikka ei olekaan takuuvarmasti tiedossa.
Sama vika. Kuinka tarkan tiedon haluat siitä lentopaikasta?
MikkO
jlaukkanen:
Lainaus
Olisko tästä apua? Tuo sijoittuu aika lailla tuon sinun kartan Friggesby-tekstin kohdalle.
MikkO
Kiitos. Tuohon sitä itsekin sijoittaisin.
nrostedt:
Muistat hyvin Jouni, Porkkalan Friggesby on edelleen kiinnostuksen kohteena. Nyt näyttää vain siltä että Googlekaan ei ole tallentanut vastauksia (myöskään sinun) 12.4. 2002 tekemääni nyyssikysymykseen. Nyt en enää löydä näitä tietoja, oman pc:n syövereistä löytyi vain em. kysymys Sent Items-hakemistosta
Joten tietoja Friggesbystä olisi tosi mukava saada edelleen. Muistan että silloin sain koordinaatitkin (sinulta) ? . Myös löytyi tieto Ilmailumuseossa olevasta kirjasta tai oikeammin tutkimusraportista. Joku ilmavoimien nuori upseri oli 50-60-luvulla tutkinut wanhoja kenttiä mukaanlukien Friggesby, ja tehnyt siitä raportin.
Kartalta löytyy nykyään mm. Lentokuja ja Lentotie josta olen ajanut ohikin, mutta tarkkaa paikannusta en ole saanut aikaan vaikka olen ilmasta joskus yrittänytkin. Nyt voisikin käydä tilaisuuden tullen yrittämässä, kun on muutenkin kaverin mökki-ilmakuvatilaus vetämässä siltä suunnalta. Kenties tästä ryhmästä löytyisi Porkkalan tuntijaa joka voisi auttaa eteenpäin?
edit: kts. tarkennus alla
PeteL:
Lainaus
Oliko se pinnoitettu betonilaatoilla?
Ei,
Pinta oli teräslevyistä!
Ei tainnut Neuvostoliitossa olla teräksestä pulaa!
Porkkalan tukikohtaa purkaessaan veivät sitten kentänkin mukanaan -55 syksyllä. Historiassa lukee, että sieltä lennettiin myös "reaktiokoneilla", lienee siis ollut MIG-15 kalustoa.
Navigaatio