Maistuuko nortti?

(1/21) > >>

mmniemi:
Tämähän on ollut ennenkin (ja ettei vielä itseni laittamana), mutta ajattelin että tehdäänpä tilannekatsaus, nyt kun uusi vuosikin on tulossa ja ihmisillä on kumma tapa tehdä rikottavaksi tuomittuja lupauksia

Isän tässä taannoin laskeskeli, että meidän perhepiiri sauhuttelee suunnilleen seuraavasti:

-Isä ja äiti yhteensä n. 70 tupakkaa vrk
-Minä n. askin (20 tupakkaa) vrk
-tyttökaveri n. 10 tupakkaa vrk
-Sisko n. 10 tupakkaa vrk
-Veli n. 10 tupakkaa vrk

Tekee yhteensä 120 tupakkaa vuorokauteen, eli n. 6 askia. 6 X 4€ = 24€ ---> 365 X 24€ = 8760€ vuodessa!!! Ja kuinka paljon ylimääräistä pitää tienata, että on tuo 8760€ vuodessa ylimääräisenä pistää tupakkaan? Varmaan about 15000€ ennen veroja olis suht lähellä. Pistää vähän miettimään...

Kalashnikov:
kyllä sitä on joskus tullu kokeiltuu mutta ei oikee innostanu..

Henkka:
Eipä enään juuri pala.

Vaimon siskon tyttö (n.10.v) piti mulle reilu vuosi sitten saarnan tupakoinnista ja lupasin lopettaa, kun 30-vuotta tulee puntariin. No, kesällä tuli, eikä tässä juuri ole enään tullut sauhuteltua.
Aski on kyllä olemassa, sillä alkomahoolin kanssa läträtessä on hyvä että tupakit ovat yhä lähellä  

Tosin "irtautuminen" ei olllut vaikeaa, kun ei sitä palanut aiemminkaan kuin, noin vajaa aski/1kk.

Joskus paloi 1-2 askia päivä. lakkoja kokeiltiin, jne.
Sitten vain päätin, että nyt poltan vain silloin kuin oikein tekee mieli, en muuten. Ja niin tuo tupakointi vain jäi yhä harvemmaksi ja harvemmaksi, ihan itsestään.
Mutta nuo totaaliset lakot, tms, eivät oikein tuntuneet toimivan. Kun jokin on täysin kiellettyä, niin johan se alkaa kiinnostamaan niin vietävästi. Jännä juttu.

Nyt olen käytännössä savuton, mutta en erehdykkään lupaamaan etten enään ikinä polta -tyylisiä juttuja. Muuten alkaisi kuitenkin tekemään mieli  

Paljon muuten vaikuttaa myös se, polttaako ympäristössä muitakin. Kun kavereiden kanssa asuttiin samoilla kulmilla kaikki, niin oli jotenkin automaattista lähteä aina röökille, eli tapatupakointia ennen kaikkea.

mmniemi:
Lainaus

Paljon muuten vaikuttaa myös se, polttaako ympäristössä muitakin. Kun kavereiden kanssa asuttiin samoilla kulmilla kaikki, niin oli jotenkin automaattista lähteä aina röökille, eli tapatupakointia ennen kaikkea.

Jep, itselläni kahvi ja tupakka on pakollinen yhdistelmä. Aamulla kun herää, ensimmäisenä pitää pistää kahvi tippumaan ja sen jälkeen mennä nortille, vaikka ei vielä varsinaisesti tekisi mielikään. Sitten kun kahvi on valmista reilun 10min päästä, otetaan kuppi kahvia ja mennään taas nortille. Ja sama toistuu vähintään kahden-kolmen ensimmäisen kupin ajan. Se vaan on niin pinttynyt tapa, että ilman sitä ei aamu lähde käyntiin...

Ja Virpi on kans hyvä esimerkki tapatupakoinnista. Harvemmin se edes aamulla polttaa, eikä ota tupakoita mukaan kouluun ollenkaan. Sitten kun se tulee kotiin, ja jos minä olen menossa tupakille, hän lähtee sitten mukaan myös...

hpman:
Onneksi ei ole tullut opeteltua ja eikös se ole niin että armeija on viimeinen paikka opetella, noh onneksi on sekin ohi

Navigaatio

Yksi taso ylös

Seuraava sivu