Seuraava presidenttimme

(1/85) > >>

flaitsimulaatori:
Noniin, presidentinvaalien ensimmäinen kierros on takana ja tulos oli jokseenkin odotettu. Mielenkiintoista nähdä jatkuuko tämä ns. "Haavisto-ilmiö" vai onnistuuko Niinistö kääntämään epävarmojen äänet puolelleen. Äänestävätkö Timo Soinin kannattajat Soinin mukana Haavistoa, entä kuka saa Väyrysen äänet? Ennakkoon tylsältä vaikuttanut toinen kierros saattaa osoittautua yllättävänkin jännittäväksi ja tiukaksi.

Katsellaan nyt mitä mieltä FsNordicin porukka on vaaleista ja kumpaa äänestäisitte. Itse äänestän vasta sitten kun molemmat ehdokkaat ovat saaneet ääniä, vaalisalaisuus tietenkin. 

hynkel:
Jännä nähä saako haavisto edes prosenttia äänistä.

caeman:
Lainaus

Jännä nähä saako haavisto edes prosenttia äänistä.

Miksei saisi, kun johtavat persutkin Soinia myöten ovat menossa häntä tukemaan.

Edit: Soini äänestikin sitten Niinistöä, vaikka vaalivalvojaisissa antoi ihan toisen kuvan? /Edit

Oikeastaan aika yhdentekeviä nämä presidentinvaalit nykyään, eihän presidentillä ole enää juuri muuta kuin näennäistä valtaa. Minulle sopisi aivan hyvin että presidentin valitsisi vaikka eduskunta ilman hankalaa sekä ehdokkaille, puolueille ja varsinkin veronmaksajille kallista vaalia.

Suurin vaikutus Suomen politiikkaan olisi tainnut tulla, jos Soini oltaisiin valittu presidentiksi. Ei siksi, että hänkään olisi mitään saanut työssään aikaan, mutta persut olisivat jääneet kuudeksi vuodeksi ilman ehdotonta johtohahmoaan. Olisi ollut varsin mahdollista että puolue olisi hajonnut pikaisesti.

No, ehkä persut fiksuina ottivatkin tämän huomioon ja äänestivätkin piruuttaan Haavistoa  jo ensimmäiselläkin kierroksella

PeteL:
Taas valittiin väärin. Paavo palaa vielä

http://martin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/92027-pahkasika-sen-tiesi-paavo-keminmaan-kosto-vayrynen

jari58:
Lainaus

Oikeastaan aika yhdentekeviä nämä presidentinvaalit nykyään, eihän presidentillä ole enää juuri muuta kuin näennäistä valtaa.

Olen pitkälti samaa mieltä. Kyllä sen maatalousnäyttelyn osaa sekä Niinistö että Haavisto avata.

Navigaatio

Yksi taso ylös

Seuraava sivu